RETUR, BYTEN, REKLAMATIONER & GARANTI

Retur / Byte 

Öppetköp
Du har öppetköp i 14 dagar från att du beställt din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick.
Vid retur eller återköp bör du använda våra rabatterade fraktsedlar som som du kan köpa på vår hemsida. Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på Streetroom.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. 
Alla returer vi får in återbetalas till kunden via Klarna. Vid godkänd reklamation så står Streetroom för avgifterna.

Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir Streetroom tvungen till att dra av 30% på varuvärdet.

Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund Vid Reklamtion/Defekt Om du upptäcker en defekt på din vara, kontakta vår kundservice på telefonnummer 0520-225082 eller på helpdesk@streetroom.se så snart du upptäcker defekten. Kundtjänst hjälper dig då med din reklamation.

Vi står självklart för returfrakten vid fel leveranser samt reklamationer.

Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela Streetroom sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat, samt avgifter om hela ordern är returnerad.

OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.

Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.

Skicka då med en kopia på kvittot och skriv ner vad det ska bytas till. Finns varan i lager så skickas det omgående. Retur sker endast om varan är obrukad och är i nyskick. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen.

Reklamation 
Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Streetroom deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet med våra fraktsedlar som du kan köpa på vår hemsida hantering. 

Vid godkännande av reklamation skicka då ditt paket till:
Streetroom
Kardanvägen.37
46138 Trollhättan

Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.

Garantier 
Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vid garanti ärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.