Köpvillkor

Betalsätt :
Klarna Checkout


Klarna Checkout erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar. Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av den information du anger när du handlar och vid behov med hjälp av information från leverantörer. Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarnas användarvillkor

Genom att använda kassatjänsten Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området.

Garantier

Du garanterar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, alternativt att du har rätt att företräda den angivna personen, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande. Ifall du använder Klarna för en juridisk persons (företag eller annan organisation) räkning garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal om betalning med Klarna och tillhörande avtal om köp med butiken. Identifiering, anpassning och riskbedömning För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna identifiera dig. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn, adress och kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp. Tilläggsinformationen tillsammans med den information som Klarna redan har möjliggör den enkla kassa- och köpprocess som Klarna Checkout innebär. Klarna Checkout anpassar automatiskt sin säkerhetskontroll, och därmed utformning, för varje gång du använder den och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig. Vid riskbedömningen väger Klarna in ett antal objektiva faktorer men även information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor vägs in. Genom att slutföra köpet bekräftar du identifieringen och korrekt leveransadress.

Betalning, avgifter

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas sammarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Vid tillämpning av förvald faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Klarna förbehåller sig dock rätten att debitera de eventuella skatter eller avgifter som kan tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren. Det kommer alltid att finnas information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Klarna kan när som helst addera eller ta bort betalningsalternativ.

Missbruk

Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda kommer av Klarna att bedömas som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Din efterlevnad av köp- och betalningsvillkoren påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

Personuppgifter

Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkeställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänsten, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:
Kontaktinformation – namn, adress m m
Personnummer – används som kundnummer i kundhanteringssyfte
Betalningsinformation – kortnummer, fakturainformation m m
Finansiell information – t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör Information om din dator – IP-adress, språkinställningar m m
Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. För att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout kommer Klarna använda eventuell sådan information. Klarna kan komma att lämna ut uppgifterna till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen för de ändamål som beskrivs här. Vidare kan uppgifterna komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera sådana uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter. Ytterligare information kan erhållas genom att kontakta Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com eller på den registrerade adress som anges ovan. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området.

Cookies

Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies bl a i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Kakor kan inte skada din dator. Se vidare Klarnas Information om cookies för närmare information om hur Klarna använder kakor. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies. Ändringar, tillägg och övriga Tjänster Klarna förbehåller sig rätten att ändra Villkoren för den vidare användningen av Klarna Checkout. För övriga tjänster som Klarna tillhandahåller gäller Klarnas vid var tid gällande villkor och prislista för sådana tjänster. Villkor och prislista finns tillgängliga på www.klarna.se.

Ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvister

Klarna ansvarar aldrig för eventuell indirekt skada. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.


Öppetköp
Du har öppetköp i 14 dagar från att du beställt din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick.
Vid retur eller återköp bör du använda våra rabatterade fraktsedlar som som du kan köpa på vår hemsida. Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på Streetroom.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Alla returer vi får in återbetalas till kunden via Klarna. Vid godkänd reklamation så står Streetroom för avgifterna.

Åldersgräns

För att få beställa via Street Room måste du vara över 18 år eller ha vårdnadshavares underskrift.


Beställning

Beställningar kan göras online via Street Room's hemsida , e-post eller telefon. Våra säljare tar gärna emot era beställningar direkt i luren. Kontakta oss gärna på kundtjänst så hjälper vi till.

Leverans

Produkter som finns i lager skickas normalt från vårt lager 1-5 arbetsdagar från att beställningen gjorts. Vid hög försäljning kan förseningar förekomma. Vi försöker vårt bästa att alltid leverera så snabbt som möjligt. Vi försöker givetvis skicka just din beställning så fort som möjligt, men eventuella fördröjningar kan uppstå beroende på säsong och tidpunkt för beställningen. Vårt mål är att alla beställningar inkomna en vardag före 10.00, som dessutom endast består av produkter som finns i lager, skall skickas samma dag. När produkterna packats och är redo att sändas till dig skickas en leveransbekräftelse innehållande kollinummer och övriga uppgifter om din beställning per e-post till den adress som uppgivits på ditt konto. Leveransbekräftelsen skickas när paketet packats och alltså inte när transporten påbörjats. Det kan därför dröja ytterligare några timmar/dag innan paketet kan spåras via exempelvis Postens hemsida. Innehåller din beställning både produkter som inte finns i lager och produkter som finns i lager finns möjligheten att få de produkter som finns i lager sända till dig tidigare än de som inte finns inne för tillfället. Om detta skulle ske så kontaktas du först av oss.

Garantier

Garanti ges av producenten, distributören eller försäljaren och gäller alla fel på produkten som inte är uppkomna av användaren genom oaktsamhet eller med vilje. Samtliga produkter i vårt sortiment omfattas av minst ett (1) års garanti om inget annat anges. I de fall en tillverkare/leverantör tillhandahåller längre garantitid än ett (1) år omfattas givetvis produkten av denna garantitid. Vid garanti ärenden så kontaktar vi våra leverantörer så därför kan hanteringen ta några arbetsdagar.

Ej uthämtade försändelser

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. Du kommer att bli debiterad med miniavgift på 250 kr vid outlösta paket.

Tryckfel etc.

Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information samt för fel i varuspecifikationer. Alla bilder är att se som illustrativa och behöver inte återge produktens exakta utseende och beskaffenhet.

Copyright

Allt innehåll på dessa sidor är att betrakta som Street Room eller underleverantörers egendom. Informationen är skyddad genom bl.a. upphovsrätt, marknadsförings- och varumärken. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn samt information om produkter gällande bl.a. produktens vikt, bilder och grafik, design, layout och annat innehåll ovillkorligen ej får kopieras eller användas utan explicit medgivande (skriftligt) från Street Room.

Reklamation 
Som konsument har du reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer Streetroom deras rekommendation i ärendet. Kontakta oss innan du returnerar varorna. Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.Vi tar inte emot Bussgods. Skicka paketet med vår förbetalda retrufraktsedel för snabbast hantering. 

Vid godkännande av reklamation skicka då ditt paket till:
Streetroom
Kardanvägen.37
46138 Trollhättan

Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt reklamationsbeskrivning. Om nu paketet är skadat vid leverans så ska du genast göra en reklamation där du hämtar ut ditt paket. Så var noga med att kontrollera paketet när du hämtar ut det.


Retur / Återköp

Du har öppetköp i 14 dagar från att du beställt din vara, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i väsentligt oförändrat skick.
Vid retur eller återköp bör du använda våra rabatterade fraktsedlar som som du kan köpa på vår hemsida. Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på Streetroom.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet, den önskade varan kan vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Alla returer vi får in återbetalas till kunden via Klarna. Vid godkänd reklamation så står Streetroom för avgifterna.

Använd gärna samma påse/kartong som du fått varorna i. Varan ska återlämnas i samma skick som när du köpte den. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Om varan/varorna saknar etiketter även om plagget är oanvänt blir Streetroom tvungen till att dra av 30% på varuvärdet.

Då vi inte kommer kunna sälja varan/varorna vidare till någon ny kund Vid Reklamtion/Defekt Om du upptäcker en defekt på din vara, kontakta vår kundservice på telefonnummer 08-40305880 eller på helpdesk@streetroom.se så snart du upptäcker defekten. Kundtjänst hjälper dig då med din reklamation.

Vi står självklart för returfrakten vid fel leveranser samt reklamationer.

Du har alltid rätt att häva ditt köp om varan är slut. Ångerrätten gäller på hela Streetroom sortiment. Ångerrätt gäller ej för varor vilka tagits i bruk. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Vid utnyttjande av ångerrätt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och gjort en bedömning av returen utifrån varans skick, betalar vi, inom 14 dagar från det att vi mottagit returen, tillbaka det belopp du betalat, samt avgifter om hela ordern är returnerad.

OBS! Normalt tar det ca 2 veckor från att du skickat din retur till oss innan du erhåller eventuell återbetalning. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning vilket är max-tiden enligt lag.Kontakta oss gärna innan du returnerar varorna, vi kan då minska hanteringstiden så att blir du nöjd.

Klicka på "Kontakta oss" och skicka iväg din förfrågan.

Skicka då med en kopia på kvittot och skriv ner vad det ska bytas till. Finns varan i lager så skickas det omgående. Retur sker endast om varan är obrukad och är i nyskick. Observera att en kopia på kvittot ska bifogas med paketet samt orsaken till returen.


Om cookies

Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent på din dator. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, skickas den här cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis vilket loginnamn du använder. Sessionscookies lagras inte permanent på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte att kunna lägga varor i din kundvagn.

Säkerhet och SSL

Vi använder oss av en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure. Det är en säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över Internet. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering vilket gör att ingen obehörig kan få ta del av dina kortuppgifter. Vi använder även SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk). Företaget Netscape Communications har tagit fram och utvecklat SSL - protokollet som nu har blivit industristandard. Ett protokoll är en uppsättning regler och procedurer om hur informationen (datan) ska behandlas. SSL-protokollet behandlar datan på flera olika sätt och "kastar om" informationen. Detta görs för att datan inte ska vara läsbar under överföringen mellan de två datorerna, denna "omkastning" kallas kryptering. När datan tas emot hos mottagaren ser SSL till att "sätta tillbaka" datan i dess ursprungliga ordning, gör en kontroll på att avsändaren är korrekt (Server Authentication) och kontrollerar dessutom att datan inte har blivit förändrad under överföringen (Message Integrity). SSL använder digitala certifikat för att kontrollera sändare, mottagare eller både sändare och mottagare av dataöverföringen. Ett digitalt certifikat är det "verktyg" som används för att koppla informationen om en individ eller organisation till en så kallad "public key" (allmän nyckel) med två syften: Alla SSL-certifikat till internet handhas av företag som är certifierade certifikatskapare. Detta medför också att alla SSL-certifikat är unika och korrekt utfärdade. Alla som ansöker om SSL-certifikat måste styrka sin egen eller sin organisations identitet för att få köpa ett SSL-certifikat.

FORCE MAJEURE

Vid händelse av krig, krigsliknande händelse, inbördeskrig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelse, kommer Street Room att kunna tillämpa sig av force majeure.Detta betyder att detta avtal inte behöver uppfyllas fullt ut. Om detta inträffar kommer vi att försöka underrätta kunden om detta. Vid eventuell tvist följer vi naturligtvis Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

ÄGANDERÄTT

Alla varor förblir Street Room egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda. Street Room förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Förändring av försäljningsvillkor

Streetroom förbehåller sig rätten att ändra i nuvarande försäljningsvillkor.